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研究所年報

研究所年報 第33号 (2016年12月)

共同研究論文

  1. 「中小企業の海外進出のe ビジネス採用の要因分析とマーケティング効果の実証研究」
    国内中小企業の取引活動におけるインターネット活用 丸山 正博
  2. 「アジア進出日系企業の経営戦略とコーポレートガバナンス – 日本との比較を通して – 」
    アジア進出日系企業のリスクマネジメントに関する考察(1) 大平 浩二、佐藤 成紀、濱口 幸弘
  3. 「ドイツの縮小都市に関する研究」
    ツォーバーベルグ団地(デッサウ)の撤去事業に関する研究 服部 圭郎
  4. 「食文化からみる持続的発展の可能性の検証(2):食・健康・経済の観点から」
    ファストフードと健康 大村 真樹子
  5. 「日本の「食」ビジネス 台湾における経営の現地化と海外展開の可能性」
    四半世紀を迎えた台湾モスバーガーのマネジメントと今後の課題 – 日台経営トップインタビューからの考察 –  西原 博之
  6. 「規制産業と財務報告」
    規制産業と会計基準のコンバージェンス – 原子力発電施設解体引当金と資産除去債務 –  藤田 晶子
  7. 「老舗企業とそのグローバル化」
    長期存続企業の変革マネジメント – 東京商工会議所の調査データから –  神田 良
  8. 「日本の自動車の輸出価格分析」
    Exchange Rate Pass Through in Japanese Automobile Trade Empirical Analysis
    based on the Interviews with Japanese Automobile Companies 佐々木 百合
  • 「研究所年報」は明治学院大学 産業経済研究所が発行した論文集です。
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THE BULLETIN OF INSTITUTE FOR RESEARCH IN BUSINESS AND ECONOMICS No.33 (December 2016)

Joint Research

  1. “An empirical study on marketing and e-business adoption about the advance to the overseas market of SMEs”
    ・The internet use in the business activity of Japanese small and medium-sized firms M. Maruyama
  2. “A Study on the Corporate Governance of Japanese Companies in Asia”
    ・A Study on Risk Management of Japanese Companies in Asia (1) K. Ohira, S. Sato, Y. Hamaguchi
  3. “The Study of Shrinking Germany’s Policy”
    ・The Study of Demolition Project of Zoberberg, Dessau K. Hattori
  4. “A Prospect of Sustainable Development from Food Culture Perspectives: Food, Health and Economics”
    ・Fast Food and Health M. Omura
  5. “A Study of the Japanese Food Business in Taiwan:
    Management Localization and Their Possibility for Overseas Expansion”
    ・A Case Study of the Management and The Future Issue of Taiwan MOS Burger for a Quarter of a Century:
     Interview Research for the Taiwanese and Japanese Top Managers H. Nishihara
  6. “Regulation Industry and Financial Reporting”
    ・Regulation Industry and Convergence of Accounting Standards A. Fujita
  7. “Shinise and Its Globalization”
    ・Change Management of the Long Lived Company:
     An Analysis on the data of Tokyo Chamber of Commerce and Industry’s Questionnaire Survey M. Kanda
  8. “Analysis on Japanese Automobile Export Price”
    ・Exchange Rate Pass Through in Japanese Automobile Trade Empirical Analysis
     based on the Interviews with Japanese Automobile Companies Y. Sasaki

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